Sleep cycle

I går leste jeg om, og lastet ned Sleep Cycle applikasjonen til iPhone. Det den gjør basically, er at den overvåker søvnen din, ser når du sover lett, og når du er nede i dyp søvn. Du setter på et klokkeslett da du senest må opp, og en halvtime før det leter appen etter et tidspunkt på å vekke deg. Nå han du da er inne i lett søvn, så kjører den på alarmklokken, som kan være forskjellige rolige lyder. På den måten vil du føle deg mye bedre, fordi du blir vekket i en periode av søvnen din da du er nesten våken.

For kanskje et år siden, hørte jeg om en gadget som skulle gjøre noe det samme. Forskjellen er at der måtte du betale vel 2000 kr for herligheten, mens appen til iPhone’en kostet 6 kroner.

Appen bruker noen innebygde funksjoner i telefonen som gjør at den registrerer bevegelsene du gjør i sengen når du sover. Defor må man ha den liggende oppe bak puten eller noe, slik at den registrerer det den skal. Kan ikke si annet enn at det virket genialt.

Natt til i dag prøvde jeg å bruke den. Men jeg hadde den ikke på før 1030, og jeg våknet greit av meg selv før den tid. Men Sleep Cycle lager også en graf over søvnen din iløpet av natten, og den fikk jeg sett på. Og det ser virkelig ut til å virke. Nå kan jeg knapt vente til å stå litt tidlugere opp en dag for å få prøvd den.

Har du iPhone, så last den ned og prøv den du og.

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized og merket med , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

