Sør Afrika del5 skydive

Denne turens høydepunkt, tandemhopp, står for døren. Det er søndag, og dagen er her. Når vi står opp kl 0800, er det masse tåke, så jeg sjekket med kontaktpersonen vår, og fikk beskjed om at vi skulle se igjen kl 1100 om været var bra. 1101 kom det inn en melding om at vi kunne komme. Det var en og annen som hadde sommerfugler da vi dro avgårde. Selv var jeg egentlig merkelig rolig, hadde forventet noen pelikaner i magen.

Da vi kom frem fikk vi vite at flyet tok opp to og to, noe som betydde at det ikke gikk opp, vi var nemlig sju som skulle hoppe. Min bror, Erlend, ble den som gikk alene opp med sin «best friend» og en student som skulle hoppe alene for første gang. Hoppe til Erlend gikk utmerket bra og han var skikkelig giret. Slik gikk det i tur og orden, til det var meg og Solveig på siste tur. Vi gikk «the green mile» til flyet, og satte oss på plass. Idet jeg satte meg inn, la jeg merke til at piloten også hadde på seg fallskjerm, og jeg tenkte mitt. Jeg merket at antall sommerfugler steg i takt med antall hlydemeter. Men det ble aldri noen pelikaner, de holdt seg på sommerfuggelnivå. Idet Solveig hoppet ut, og vi akte oss bort til luken, var spenningen på topp, og vi stupte ut i døden.

Opplevelsen av å falle, var nydelig. Kan ikke beskrives skikkelig med ord, det må oppleves. Det var en kul opplevelse, og gøy å si at jeg har hoppet fallskjerm, men jeg må ærlig talt innrømme at jeg hadde forventet mer. Det var ikke noe adrenalinkick, var bare gøy. Det var mer spennende å ta «spin spider» på tusenfryd. Kunne godt tenkt meg at vi hoppet fra mye høyere, og kanskje gjort noe mer ut av det, men for all del, det var jo gøy, og jeg kan tenke meg å gjøre det igjen.

Dette innlegget ble publisert i ferie og merket med , , . Bokmerk permalenken.

2 svar til Sør Afrika del5 skydive

  1. Tilbaketråkk: Skydive day, Sør Afrika del 6, 2011 |

Legg igjen en kommentar

