Sykling

Jeg er fan av, og liker å sykle. Ingenting er som en god tur på sykkelsetet, kjøre seg skikkelig ut, og så ta en god dusj etterpå. Du får en så god følelse inni deg, både fysisk, men også i samvittigeten for at du holder deg i form. Er det 15 grader så er det ikke noe problem å sykle, med tanke på pusten. Men dersom det derimot er 2 grader så har jeg hatt problem med en voldsom blodsmak i munnen og klarer ikke ta skikkelig i. Men, jeg tror jeg har funnet løsningen. Jeg tar en pologenser underst, en sykkeltrøye, og så en sykkeljakke eller annen treningsjakke som er vindtett utenpå der igjen. I tillegg har jeg et skjerf i halsen som tar av for den kalde vinden. Har man da sykkelsko og bukse, så er man godt rustet. Dette viser seg å funke bra for meg.

Jeg er nå begynt oppkjøringen mot sommerens styrkeprøve for meg. Da skal jeg og en kamerat sykle Ågotnes – Stokke, ca 50 mil. Det kommer ikke til å bli noen tempoetappe, men som en tur over kanskje 4 dager. For to utrente mannfolk som aldri har gjort noe lignende, kan det være hardt nok. Men jeg gleder meg veldig, og ser frem til det.

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized og merket med , . Bokmerk permalenken.

Ett svar til Sykling

  1. Trond sier:

    Nå snakker vi! Jeg og gleder meg!

Legg igjen en kommentar

