Mens vi venter på iPhone4

iPhone4

Mange teknogeeker, apple fanboys, eller bare iPhone fanboys, venter i spenning på lanseringen av iPhone4, som skal skje i slutten av juli. Jeg er en av dem. Selv om jeg ikke har tenkt å skifte ut min 3Gs i år, så er det allikavel spennende. Jeg skal få min far til å kjøpe den, og dermed får jeg prøvd, og også undersøkt endel i forkant på hvor man kan få kjøpt det, til hvilke priser osv.

Men kanskje det er noen der ute som ikke kan vente, og som må ha seg en iPhone nå. Da er det 3GS`en som egentlig er det eneste alternativet dersom du ønsker å få utbytte av IOS4 som kom tidligere denne måneden. 3G telefonen og eldre, har for liten prosessorkraft til å klare de endringene som er kommet. Da jeg kjøpte iPhone 3Gs for et år siden, gjorde jeg det hos http://telekiosken.no. Der fant jeg abonnement hos telenor som heter superpluss. Jeg betalte da 2499 eller noe for telefonen, så var det abonnementet med 12 mnd bindingstid, og 129 i måneden. 2499 + (129*12) = 4047. Det er det jeg nå i slutten av juli kommer til å ha betalt for telefonen. Og det er den så sinnsykt verdt. Da jeg nå prøvde å finne de samme prisene hos telenor eller telekiosken, var de ikke mulig å oppspore. Man kan altså ikke nå kjøpe 3Gs`en med abonnementet superpluss. Det billigste alternativet jeg fant hos telenor var på 5278 totalpris med abonnementet «frihet». Alle prisene er 16gb versjonen.

iPhone 3gs

Går jeg derimot nå til netcom, så er det billigere priser å finne, og de var dyrere enn telenor sin nettbutikk og telekiosken for et år siden. Dersom man går i netcom sin butikk, og velger iPhone 3Gs med NetCom SuperTalk, blir totalprisen akseptable 4047. Med akkurat samme pris som telekiosken hadde for et år siden.

Når iPhone4 kommer i salg, forventer jeg at prisen kommer til å ligge på omtrent det samme. Kan kanskje akseptere en liten vekst, men ikke noe vesentlig. Vil prøve å komme tilbake med mer angående denne når jeg vet og finner ut mer.

Skal du ha iPhone? Har du? Skal du bytte til iPhone4 selv om du har 3G eller 3Gs`en? Har du funnet noen andre priser enn jeg har, så post det gjerne i en kommentar og med en link.

Dette innlegget ble publisert i teknologi og merket med , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

