Vitnemålseremoni

Etter tre år på skolen,
masse arbeid og lesing i solen,
er den tiden nå omme,
og jeg kan se fremtiden komme.

På fredag var det en høytidlig stund
seremoni så flott i bunn og grunn
Studenter ved UiB`s SV-fakultet
fikk diplom av mannen som Knut Helland het

Alle var vi så stolte og kry
med nesen opp, ja nesten i sky
vi har nå fullført en høyere utdanning
og skal jeg i arbeid må til en oppstramming

Nå blir det opp hver dag klokka sju
ikke sove lenge og vokne i et nu
se på klokka og tenke på den
forelesningen, nå er jeg sen

Et artig innslag vi så
var Erna fra høyre nå
Tidligere student i byn
Å se oss alle, var nok litt av et syn 🙂

Jeg har ikke noen media jobb enda fått
Jeg leter og søker, men går ikke for smått
Må være noe jeg kan trives i
Så får lønningen heller komme på si.

Men uten penger er jeg dog ikke
Er glad, må bukke og nikke
I barnehage jeg nå har fått jobb
En hane blandt høner som ikke er snobb

Men kommer det et godt tilbud på bordet
Gårdsbarnehagen der langt ut på jordet
Må nok innse at de meg må la gå
Men gode minner derfra vil bestå


Musikk fra musikkstudenter fra Griegakademiet


Visedekan Olav Smedal ønsket velkommen


Gratulasjonstale av dekan Knut Helland


Medstudent Dag Inge Bøe holdt en liten hilsen. Vel utført og med gode poeng


Årets hovedtaler var tidligere student ved universitet Erna Solberg


Noen av mine medstudenter fra SV-fakultetet får sin diplom


Noen av mine flotte «klassekamerater» i tre år

Dette innlegget ble publisert i Blogg og merket med , , . Bokmerk permalenken.

Ett svar til Vitnemålseremoni

  1. andreashoyem sier:

    Gratulerer Torbjørn! Gøy å være ferdig på skolen kan jeg tenke meg!! 🙂

Legg igjen en kommentar

