is recovering

Etter min sykkelvelt her for ca 4 uker siden, har jeg nå hatt et par turer på sykkelen igjen. Man sier jo at dersom man har blitt kastet av hesten, bør man så fort som mulig sette seg opp på den igjen. Så fort såret på låret hadde lukket seg, og venstre hånd tillot meg å holde i et sykkelstyre, var det ut på tur igjen.

På de første 3-4 turene var det regn og våt asfalt, og jeg sykler med hjertet i halsen bare det er en liten sving i bakken. Jeg er så redd, at jeg tør ikke «legge» meg i svingen i det hele tatt. Jeg føler jeg kommer til å velte så sant sykkelen ikke står 90 grader på veien. Så redd var jeg at jeg holdt på å heller kjøre i autovernet, fremfor å svinge litt mer. Jeg ble litt engstelig, og lurer litt på hvor lenge dette skal vare. Det er egentlig ikke det at jeg er redd for at sjangsen for å falle nå plutselig er mye større enn tidligere, men at jeg kommer til å falle pga at jeg gjør noe dumt fordi jeg er redd. Men jeg tror jeg bare skal være forsiktig, og så kommer motet sikkert litt tilbake etterhvert.

I går, og nå i dag, hadde jeg turer der jeg syklet på helt tørr asfalt. Det var en fryd iforhold til den våte veibanen. Jeg kjenner jeg er litt mer forsiktig nå også, men tør å ha større fart, og å «legge» meg mer i svingene.

På tirsdag skal jeg opereres for 4. gang i venstre kne for miniskskade, og får sikkert en liten pause fra syklingen igjen. Kjipt, for nå var jeg kommet så godt igang igjen. Og det er virkelig en fryd å spinne avgårde på landeveien med slikt vær som var her i dag. Ser allerede skikkelig frem til fine vårdager om noen måneder, og litt lengre turer.  Kanskje det også blir en racer på meg, det hadde vært noe.

God trening!!

Dette innlegget ble publisert i trening og merket med , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

