Alle gode ting er 4

Fredag 12.11-10 sånn ca kl 09 ble jeg operert i kneet pga menisk problemer for 4.gang. Jeg har 3 ganger tidligere gjort samme operasjon, uten at det har blitt helt skikkelig. De har fikset opp det som har vært gale, sier de hvertfall, men mulig at det bare har blitt dårlig igjen. Det har vært et ork å skulle gå igjennom hele prosessen for å komme til operasjon, eller få gjort noe med det, at jeg egentlig ikke hadde tenkt å gjøre noe med det etter sist operasjon. Det som gjorde utslaget er at jeg fikk et problem som jeg ikke hadde før. Kneet henger seg litt opp, slik at jeg ikke fikk rettet det helt ut, og det var dråpen. Da, etter nå å ha ventet siden mai, kom jeg endelig til på den nevnte fredagen.

Jeg har et ganske avslappet forhold til å skulle legge meg under kniven, og var ikke noe spent. Heller stikk motsatt, jeg så frem til det. Syns det er en helt grei opplevelse å ligge på operasjonssalen, og de klargjør alle ting på meg. Fester på ledninger her og der, og etterhvert pumper narkosen i blodet. Den følelsen er ubeskrivelig digg. Du blir helt slapp, likegyldig, og får en merkelig følelse i hele kroppen, og så bare woops, så er du borte.

En liten artig situasjon jeg opplevde var da jeg lå klar i rommet rett ved siden av operasjonssalen. Jeg lå på en benk, hadde fått hette på meg, tepper og sokker og var klar. Da kommer det en person inn som tydeligvis har litt med logistikk å gjøre, og sier. «Legen er ikke kommet enda, men vi bare begynner». Heh… tenkte jeg. Jaja, de vet vel hva de gjør. Og han kom, jeg fikk nemlig hilse på han før han stakk kniven i meg.

Nå håper jeg at noe skal bli bedre i dette kneet mitt da. Men har egentlig ikke for store forhåpninger allikavel. Det eneste jeg har håp om, og som jeg føler er det viktigste, er at de har klart å fikse det problemet med at kneet låser seg. Så sant ikke de andre smertene blir verre, skal jeg klare meg. Da er det bare høyre kneet igjen da. 🙂

Dette innlegget ble publisert i Blogg og merket med , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

