Noen favoritt funksjoner på iPhone

Etter å vært den stolte eier av en iPhone 3GS i 1 år og 3mnd har det kommet flere forskjellige funksjoner med de forskjellige oppdateringene på OS`et. Det er vanskelig å rangere dem opp mot hverandre, men jeg plukker ut noen funksjoner som jeg liker godt og bruker daglig.


Scroll til topp av side: I ganske lang tid visste jeg ikke om denne funksjonen. Når jeg var inne på nettsider, meldinger, facebook m.m og hadde scrollet meg langt ned over, men så vil til topps igjen, så måtte jeg scrolle manuelt hele veien opp igjen. Da fikk jeg plutselig vite at man kunne trykke helt øverst i nettleseren, eller i den appen du er i, og så scroller den helt opp av seg selv. Dette bruker jeg mange ganger for dagen, og har gjort det mye enklere å scrolle. Faktisk er det en funksjon jeg savner når jeg surfer på pc.

Klipp og lim: Denne funksjonen har jeg aldri ikke hatt på min iPhone. Denne oppgraderingen kom med det nye OS`et som kom til iPhone 3GS. Dette er noe jeg bruker veldig ofte. Det kan være ifm mailer, meldinger, twitter, facebook, internett osv. Stadig noe som skal kopieres og limes inn et annet sted. Utrolig praktisk, kunne ikke vært uten det.

Autocorrect: Alle husker ordlistefunksjonen som kom på mobilene for endel år siden. Autocorrect på de nye smarttelefonene er et skritt videre derfra. Nå har man fullt qwerty-tastatur, og derfor måtte det lages om for å kunne gjette hvilket ord brukeren er i ferd med å skrive. Mange ganger trenger jeg ikke skrive hele ordet, før den gjetter riktig, og jeg kan bare trykke mellomromstasten så har jeg ordet ferdig skrevet. Særlig hendig er det dersom det er et langt ord du skriver ofte. Men jeg kommer jo også borti situasjoner der den gjetter feil ord, og retter det automatisk, og da kan det være litt irriterende. Mange andre har også vært borti det problemet. Se damnyouautocorrect.com

Hvilke funksjoner er du mest fornøyd med? Noen andre enn dem som er nevnt her?

Dette innlegget ble publisert i teknologi, Uncategorized og merket med , , . Bokmerk permalenken.

5 svar til Noen favoritt funksjoner på iPhone

  1. magnusne sier:

    Ang scroll: du savner det på pc.. hmm Prøvd å trykke på «Home»-knappen på keyboardet?

    Slå av ringelyd når noen ringer… et lite klikk på volumknappen fikser det, av/på-knappen avbryter derimot innkommende samtale.

  2. Tilbaketråkk: 2010 in review |

  3. Tilbaketråkk: Applikasjoner jeg bruker ofte |

  4. Christian Løverås sier:

    Det virker som mange ikke vet at et trykk på av/på-knappen skrur av ringelyden, men alt dette finner man jo ut ved å lese bruksanvisningen..
    Moro med retting: http://www.damnyouautocorrect.com.

Legg igjen en kommentar

