The iPad is in the house

I går ble iPad lansert i Norge. Jeg har i likhet med mange andre ventet lenge på denne lanseringen. Jeg hørte de skulle ha mange av den på Eplehuset i byn, og bestemte meg for å ta turen inn der tirsdag morgen. Jeg var ikke helt sikker på om det kom til å være mange folk i kø, slik det ofte er når Apple lanserer et nytt produkt.

eplehuset

Jeg møtte opp ca ti min før de åpnet, og da var det til min lettelse bare en person før meg i køen. Etterhvert kom det et par til, så vi var vel en 5-6 stk som myldrer inn døren når de låste opp. Rett før det skjedde kom også Erik Hanøy fra Radio1 og ville intervjue noen som skulle kjøpe. Han ble med inn i butikken og snakket med noen her og der.

Vel inne stille vi oss i kø for å få vår etterlengtede padde. Jeg hadde allerede bestem meg for om jeg skulle gå for wifi eller wifi/3G, samt hvilken størrelse jeg skulle ha. Jeg fikk min iPad og var strålende fornøyd. Enda mer fornøyd var jeg av at jeg klarte å la være å åpne den før jeg kom hjem.

Min unboxing av vidunderet kan du se i filmen under.

Opplevelsen av iPaden er akkurat som mange har skrytt, og spesielt surfeopplevelsen er helt unik. Jeg tenkte litt på forhånd at forskjellen kanskje ikke var så stor fra iPhonen, men det er noe med det når du får det opp på en slik stor skjerm. Brukeropplevelsen øker faktisk i takt med størrelsen på skjermen.

Litt senere når jeg har prøvd den litt mer over tid, vil jeg poste et innlegg til om hva jeg synes da.

Dette innlegget ble publisert i teknologi og merket med , , . Bokmerk permalenken.

4 svar til The iPad is in the house

  1. Johanne sier:

    Kult med iPad då, det eneste du mangler nå er en eller annen mac. Veldig morsomt at du filmet at du åpent den og måtte gjøre alt med en hånd hehe

  2. tobskut sier:

    I dont blame you for that. Tar den med til helgen. 🙂

  3. Andreas sier:

    Spennende! Har bare enda mere lyst på iPad nå!! 🙂

  4. Tilbaketråkk: Wifi eller Wifi/3G |

Legg igjen en kommentar

