En førjulshappening

Lørdag 04.desember er en dag jeg har sett fem til ganske lenge. Denne kvelden, i likhet med fredagen og søndagen, var det mulig å komme i skikkelig julestemning med en fantastisk julekonsert hos BCC i Stokke i Vestfold.

Dagen for min del startet i sjutiden. Da var det opp og gjøre seg klar for å komme seg avgårde til Flesland. Vel inne på flyet opplevde vi også en liten artig ting. Da de fleste var kommet inn, presenterte kapteinen seg og sa at dette ville være en 40min flight. Deretter hørte jeg noen av de ansatte sa at «Mat og drikke er ikke kommet enda. Jeg går bak og ser om jeg finner det». Man får frokost på disse flightene som er 40min eller lengre og før kl 0930 på morgenen. Litt etter presenterer ene flyvertinnen seg, og sier blandt annet, denne turen vil ta 35 min og vi serverer gratis te og kaffe. De hadde ikke mat, så de satte ned flytiden. 🙂

På Brunstad fikk vi en rolig dag før konserten begynte kl 20:00 på kvelden. Mange hadde også fått bestilt buffe’ i forkant av konserten, men det hadde ikke jeg og lillebror. Vi hadde en alternativ matopplevelse, med pizza og fjordland pinnekjøtt. Det var ingen gastronomisk opplevelse, men det mettet.

Litt før kl 1930 går vi opp i foajeen og sjekker stemningen. Her er det virkelig gjort det man kan for at julestemningen skal komme snikende. Ute på plassen forran hovedinngangen er det satt opp et julemarked. Her kunne man kjøpe julekaker, gløgg, kakao og grøt m.m. På plassen står det også bålpanner, og det er lys og skikkelig fint pyntet. Inne i foajeen er det noen stands også, bl.a. Horze ga deg mulighet til å kjøpe årets julepresanger. Her er det også et 4-5m høyt juletre, fantastisk.

Endelig er tiden inne, og vi får komme inn. Jeg og bruttern finner oss en fin plass nesten rett forran, og på 9. eller 10. rad. Etterhvert som den ene juleklassikeren etter den andre blir fremført, kjenner jeg så smått at en aldri så liten julestemning kommer smygende. Sang, scene, lys og hele settingen er skikkelig bra, og gåsehud fremførelsene kommer hyppigere og hyppigere.

Innimellom klassikerne kommer det også noen nye sanger, og de kom ikke på skam de. Noen høydepunkter var «Mitt hjertet alltid vanker», «Joy to the world» og «Santa Claus iscoming to town». Av de nye som virkelig var helt nydelige, var «Soloppgang» og den særdeles svingende «Triumphs and joys».

Dette var en utrolig trivelig og koselig førjulskveld som jeg trygt kan anbefale til alle. Og til dere som skal der i kveld, dere har virkelig noe å se frem til. Jeg kan anbefale å komme litt før, for så å kjenne på stemningen der, og gjøre seg bruk av julemarkedet. God Jul!

Dette innlegget ble publisert i Blogg og merket med , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

