Adobe premier spiser opp harddisken

Her i vår satt jeg i noen måneder og redigerte film fra turen vi hadde til Sør Afrika. Mye råmateriale i nesten full HD. Stakkars Dell maskinen min, fikk kjørt seg hardt. Jeg hadde sjekket hvor mye plass jeg hadde på harddisken, og hvor mye plass råmateriale skulle ta, og jeg skulle ha klaring på 10GB eller noe. Men etter å ha jobbet endel, så ble det liksom bare fullere og fullere, og jeg måtte slette mer og mer ting fra maskinen, og flytte over på andre harddisker. Til slutt kunne jeg ikke slette eller flytte mer, og jeg måtte bare finne ut hva som hadde skjedd. Jeg letet lenge på nettet etter hva som kunne være årsaken, og etter lenge frem og tilbake fant jeg ut noe. Adobe har noen skjulte foldere på maskinen din som du må inn i. Stien som jeg brukte var:
C:\Users\Eier\AppData\Roaming\Adobe\Common\Media Cache Files

Da fikk jeg slettet ca 50 GB med data. Grunnen til at jeg kom på det nå igjen, var jeg hadde laget en liten film, og merket samme problem, og fikk slettet 7 GB. Herlig. Håper det hjelper noen der ute.

Dette innlegget ble publisert i teknologi og merket med , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

