Nytt år, nye muligheter

Da er 2010 historie, og vi skuer inn i et nytt og lovende år. I en sådan annledningen er det mange klisjeer man kan komme med. En av dem er som overskriften lyder; nytt år, nye muligheter.

Jeg tenker at det er et nytt år, men det er vel strengt tatt mange av de samme mulighetene som vi har hatt før. Eller tar jeg helt feil? «Nå skal jeg begynne å trene. Jeg skal gå ned i vekt.» Det er ingen ny mulighet, den hadde man i det Herrens år 2010 også. Men det betyr ikke at det er en dårlig bestemmelse. Det er en bestemmelse jeg tar til stadighet. Ikke at jeg alltid skal gå så mye ned i vekt, men trene og ha en sunnere livsstil.

Når det er sykkelsesong er jeg av den typen som liker å tilbringe noen timer i uken på et sete som er mye mindre enn bakdelen min. Etter at den sesongen tok slutt her i høst, har det ikke vært noe trening fra min side, og jeg føler meg som en dritt, i skikkelig dårlig form og generellt sett ikke vell. I tillegg så glir kostholdet også ut og er med på å forsterke den følelsen. I slutten av januar skal jeg til varmere strøk, og akter å kunne gå i shorts uten skam. Så nå har jeg tre uker til å gjøre noe med det.

Tidligere i uken fikset jeg meg treningskontrakt på treningssentet med det passende navnet Sprek & Blid, og i kommende uke er jeg klar til å gyve løs. Angående kosten, så kommer jeg helt og holdent til å kutte ut chips og snacks, snop, brus med sukker o.l, og i større grad spise mer fiberrik mat og mer frukt, samt justere mengden av inntaket. Da har jeg det håp at innen avreise har jeg kvittet meg med et par kilo, og strammet opp litt her og der.

Dette innlegget ble publisert i trening og merket med , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

