Raceren er i hus

Canondale

Jeg har de siste ukene begynt å klargjøre meg for den kommende sykkelsesongen. Jeg har bestemt meg for at nå i vår skal jeg få fatt i en landeveissykkel, så jeg får litt mer ut av det enn det hybriden kan gi meg. Jeg har ikke nødvendigvis ønsket å kjøpe en helt ny sykkel, grunnen er at jeg tror jeg kan få mye mer for sykkelen dersom jeg kjøper en sykkel som er lite brukt for en billigere penge. Jeg har fått mye god hjelp av Kenneth, som var med å syklet til Tønsberg i fjor sommer. Han har funnet den ene sykkelen etter den andre for meg, sendt mailer og forhandlet seg frem. Men så har flere av de glippa i siste liten, noe for det var feil størrelse på sykkel, noen trekker seg, noen vil ha mer penger osv.

For to dager siden ble jakten intensivert på en bestemt sykkel. En Cannondale six Ultegra, 2010 modell. Sykkelen har vært brukt to ganger ute, og et par ganger på rulle. Følgende ting følger med på sykkelen:

# Frame: Six Carbon
# Fork: Cannondale Six Carbon
# Rims: Mavic Ksyrium Equipe
# Hubs: Mavic Ksyrium Equipe
# Spokes: Mavic Ksyrium Equipe
# Tires: Schwalbe Blizzard, 700x23c
# Pedals: N/A
# Crank: FSA SL-K Light Carbon BB30, 34/50
# BottomBracket: FSA BB30
# Chain: Shimano Ultegra 6700
# RearCogs: Shimano Ultegra 6700, 12-25
# FrontDerailleur: Shimano Ultegra 6700, Clamp 34.9mm
# RearDerailleur: Shimano Ultegra 6700
# Shifter: Shimano Ultegra 6700
# Handlebar: Cannondale C2 Compact
# Stem: Cannondale C2, 31.8mm
# Headset: Cane Creek Six Carbon SI, 1.125″
# Brakes: Shimano Ultegra 6700
# BrakeLevers: Shimano Ultegra 6700
# Seatpost: Cannondale C2, UD Carbon, 31.6mm, 300mm

Kenneth har bearbeidet han i noen dager, og tilslutt gikk han fra et absolutt krav på 17 000 ned til 15000. NÅ har jeg virkelig fått gjort et bra kjøp føler jeg. Er skikkelig fornøyd.

Denne sesongen skal jeg også for første gang sykle ritt. Satser på å gjennomføre Skjærgårdsrittet og Bergen – Voss.



Dette innlegget ble publisert i trening og merket med , , , , , . Bokmerk permalenken.

Ett svar til Raceren er i hus

  1. Trond sier:

    Konge! Flott sykkel. Grattis! 🙂

Legg igjen en kommentar

