Sør – Afrika del 2, 2011

Dagen er mandag, og for å forstå starten på denne dagen, må vi tilbake til søndag kveld. Meg og Petter har badet hver morgen kl 09 og tenkte at det ville vært fint å få med Magne og Erlend også. Men det skulle vise seg å bli lettere sagt enn gjort. De kom hele tiden opp med unnskyldninger for å ikke gjøre det, men etter litt press ble vi enig om at kl 09 neste morgen blir det morgenbad. Vi hadde egentlig så liten tro på at de skulle være med, at de skulle få 100R dersom de badet før oss.

Neste morgen kl 09 vil vi dra dem opp av sengen, men tror du ikke de nekter og istedenfor viser oss to filmklipp fra telefonen. Da hadde de vært oppe kl 07 og badet, og ingen hadde merket noe. Ikke nok med det, jeg lå i stuen, og de måtte forbi der, opp med persiennene og åpne døren uten at jeg hørte noe. Det var kult, bra gjort Erlend og Magne!!

Ellers ble denne dagen brukt til hovedsaklig shopping. Vi dro bort på det store handlesenteret 5 min unna, og trasket rundt der i ca 4t. Hva fikk jeg ut av det? Et slips, en skjorte, t-shirt og chip chaps. Etter noen timer stakk vi innom Wimpy, en slags MC-Donalds, bare at her ble du servert ved bordene. Vi bestilte en dagens meny, en burger, og tok pommes frites, drikke og is i tillegg. En ting som var litt morsomt, var at på plakaten der dagens meny sto, sto det også hvor mange kilokalorier en slik burger inneholdt. Hold deg fast, over 3100. Det må være det heftigste måltidet jeg har spist på lenge, og var mett i mange timer etterpå.

Da vi kom tilbake var det en som spurte om vi ønsket å ri, og jeg svarte raskt ja, og det kom flere med. Jordene her er store, og de aller fleste har en hest eller to gående her. Å ri er faktisk mye gøyere enn jeg før hadde trodd. Jeg slenger med i sadelen, og prøver å gjenvinne ballansen. Begynner rolig. Går frem og tilbake og prøver i det hele tatt bare å bli venner med de 500kg musklene jeg sitter på. Etter å prøvd noen ganger rolig, ønsker jeg å å den i gallopp. Det ser så saftig og utrolig gøy ut. Og jeg klarer det. Et lite spark i siden og litt løse tøyler, så fyker han over gjordet med meg hengende i tøylene som et blafrende skjerf. For et kick. Et øyeblikk var jeg redd for å falle av, men jeg klarte å holde meg på. Dette må prøves igjen, det er sikkert.

Har desverre ingen bilder på telefonen fra ridingen. 😦

Dette innlegget ble publisert i ferie og merket med , . Bokmerk permalenken.

2 svar til Sør – Afrika del 2, 2011

  1. Lisbeth sier:

    Høres ut som dere har det digg! Og den burgeren hørtes syyyyk ut!
    Et lite tips: Neste gang du rir, ikke slakk på tøylene når du galopperer. Da har du null kontroll… Men høres vanvittig gøy ut å galoppere over jordene der nede! 😀 Nyt det.

  2. Jonathan sier:

    Mmmmmm… Den osten ser utrolig deilig ut :P!

    Helt rått av Erlend og Magne!

Legg igjen en kommentar

